Ring til os på tlf.  42 72 69 00 - Mandag - torsdag kl. 10-17.30 - Fredag kl. 10-18 - Lørdag kl. 10-15

Designer kjoler, retrokjoler, modetøj & sko fra bla. Margot, Du milde og Tamaris

Handelsbetingelser

 

BESTILLING
Alle priser i net-butikken er inklusiv 25% moms. Der tages forbehold for prisfejl, skrivefejl samt prisændringer. Alle ordrer er betinget af, at varen er på lager samt af vores accept. Når du har gennemført din bestilling, vil vores system automatisk generere en ordrebekræftelse, der bekræfter vores modtagelse af din ordre. Hvis en bestilt vare undtagelsesvis ikke er på lager, vil vi kontakte dig efterfølgende.

Bemærk! Vi kan ikke garantere, at varen ved levering har nøjagtig den samme farve som i net-butikken, da farverne afhænger af din computerskærms farveindstillinger.
 

BETALING 
Når du handler i net-butikken, kan du vælge mellem forskellige betalingsmuligheder: Betalingskort, bankoverførsel, ViaBill (faktura eller delbetaling), Paypal eller Mobilepay.


BETALINGSKORT
Vælger du at betale med betalingskort, kan du bruge følgende kort: Dankort, VISA, VISA/Dankort, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB, American Express.
Det er fulstændig sikkert, at anvende betalingskort, da oplysningerne sendes krypteret til PBS og alle oplysninger, som Kjolehimlen (tidligere Fortuna) modtager vil blive behandlet fortroligt. Betalingen for den/de bestilte varer trækkes først, når varen afsendes.
Hvis du betaler med Mastercard, og skal have penge refunderet, skal du være opmærksom på, at banken ofte holder på pengene i 30 dage fra ordreafgivelsen. Læs mere her!


BANKOVERFØRSEL
Indsæt ordrebeløbet i Fanø Sparekasse. Reg.nr.: 9684 Konto nr.: 0000031216
Vi sender pakken, når beløbet er registreret på Kjolehimlens bankkonto.


MOBILEPAY
Du har mulighed for at betale med Mobilepay, når du handler i webshoppen.


VIABILL
Du har mulighed for at betale med faktura eller delbetaling gennem ViaBill. Du kan læse mere om ViaBill her.


PAYPAL
Du har mulighed for at betale med Paypal. Bemærk, hvis du betaler med Paypal, så dannes der automatisk en faktura i vores system samtidig med at betalingen gennemføres, hvilket medfører at pengene trækkes fra din konto ved ordreafgivelse og ikke først ved afsendelse af ordren.


LEVERING
Når du handler i webshoppen, leverer vi varerne i såvel indland som udland. Vi anvender fragt firmaerne GLS og Post Nord.


FRAGT OG LEVERING I DANMARK
Alle ordrer i Danmark tillægges porto/ekspeditionsgebyr på minimum 39 DKK, såfremt du køber for mindre end 800 DKK. Udgiften dækker ekspedition, emballage og forsendelse. Køber og beholder du varer for mere end 800 DKK betaler vi porto/ekspeditionsudgiften ved levering til GLS Pakkeshop eller GLS Erhverv, så det bliver gratis for dig, at handle hos os. Fik du gratis fragt, men beholder varer for mindre end 800 DKK, fakturerer vi dig for 39 kr. i porto, når vi krediterer din(e) returvare(r).

Alle ordrer sendes enten med GLS eller Post Danmark og kun på hverdage. Alle ordrer sendes som pakke med forsikring og Track & Trace nr., så du altid kan følge din pakkes vej fra os til dig. Vi sender dig en leveringsmail, når din ordre er ekspederet og pakken sendes afsted. Hvis du har ønsket, at din pakke skal sendes til en pakkeshop eller et udleveringssted, får du en SMS eller en mail fra enten GLS eller Post Danmark indeholdende de oplysninger, du skal bruge for at kunne hente din pakke. Leveringstiden i Danmark er normalt 1 - 3 dage. I udsalgstider er leveringstiden dog 2 - 4 dage. Kan denne tidsfrist ikke overholdes, får du besked hurtigst muligt.


FRAGT OG LEVERING TIL UDLANDET
Alle ordrer til udlandet tillægges porto/ekspeditonsgebyr. Fragten afhænger af det land, som pakken skal sendes til. Udgiften dækker ekspedition, emballage, og forsendelse. Alle ordrer sendes som pakke med forsikring og Track & Trace nr., så du altid kan følge din pakkes vej. Vi sender pakken med GLS eller Post Nord
(afhængigt af kundens valg). Vi sender på alle hverdage (mandag - fredag). Leveringstiden afhænger bl.a. af hvilket land pakken skal sendes til.


MODTAGELSE
Du kan som hovedregel forvente at modtage dine varer inden for 1 - 3 dage.
Vi behøver dog af og til en leveringstid på op til 7 dage, da en vare kan være udsolgt og først skal genbestilles, men så får du besked herom.
Har du ikke modtaget din pakke inden for 7 dage, skal du kontakte os, GLS eller Post Nord.


FORTRYDELSESRET OG RETURNERING
Du har 14 dages fortrydelsesret, som tæller fra den dag du modtog / fik udleveret din pakke. Ønsker du at fortryde dit køb eller dele af dit køb, skal du indenfor 14 dage returnere varen til Kjolehimlen i samme tilstand, som da du modtog den. Ønsker du forlænget returret, skal du inden 14 dage efter modtagelsen af pakken, skriftligt meddele os, at du ønsker forlænget returret. Herefter har du fra meddelelsesdagen yderligere 14 dage til at sende retur i.

Ønsker du at sende en eller flere varer retur, kan du købe en returlabel for kun 49 kr. i vores webshop, som du selv skal udprinte og klistre udenpå din returpakke. Samtidig bestiller og udprinter du en returseddel, som skal udfyldes og vedlægges returpakken.

Vælger du at sende retur på anden måde, skal pakken sendes direkte til

Kjolehimlen
Kongensgade 98
6700 Esbjerg

Da vi hverken har bud eller bil tilknyttet butikken, har vi desværre ikke mulighed for at hente pakker, som leveres til pakkeshops og de vil derfor gå retur.

Når vi modtager din returpakke tjekker vi varen/varerne og såfremt, der ikke er sket en værdiforringelse, refunderer vi pengene senest 7 bankdage
efter modtagelsen.
Du modtager en mail fra os, når pengene er refunderet. Der kan af og til gå 1-2 dage inden du kan se pengene på din konto.

Fik du gratis fragt, da du lagde ordren, men vælger at returnere dele af din ordre, således at du har beholdt for mindre end 800 kr., modregner vi 39 kr. i porto.

Pengene bliver ført tilbage til det betalingskort, du har betalt med. Hvis du har betalt med ViaBill eller Paypal, går refunderingen automatisk retur til dem.

Ved bankoverførsel skal du oplyse din banks registrerings nr. og dit konto nr. på den returseddel, der var vedlagt i din pakke, da refunderingen hertil foregår manuelt (bankoverførsel).

RETURNERING AF VARE, SOM SKAL BYTTES
Ønsker du at bytte en vare til en anden størrelse eller til en anden vare bedes du lægge en ny ordre på det ønskede, så varen straks bliver reserveret til dig.
Skriv i forbindelse med bestillingen "BYTTEORDRE" i kommentarfeltet, og om vi skal ekspedere/trække pengene for den nye ordre med det samme eller vente til den returnerede vare kommer retur. Du bestemmer således selv om du vil have pengene ude at hænge 2 gange eller vente.

Er du interesseret i en vare eller en størrelse, som ikke er på lager, kan du skrive dette på retursedlen, som udprintes sammen med returlabelen. 
Vi vil så forsøge at skaffe varen hjem til dig.

Ønsker du at sende noget retur, kan du købe en returlabel for 49 kr. i vores webshop, som du selv skal udprinte og klistre udenpå din returpakke.
Samtidig bestiller og udprinter du en returseddel, som skal udfyldes og vedlægges i returpakken.

Vælger du at sende retur på anden måde, skal pakken sendes direkte til:

Kjolehimlen

Kongensgade 98
6700 Esbjerg

Da vi hverken har bud eller bil tilknyttet butikken, har vi desværre ikke mulighed for at hente pakker, som leveres til pakkeshops , og de vil derfor gå retur.

Når vi modtager din returpakke, tjekker vi varen/varerne, og såfremt der ikke er sket en værdiforringelse, refunderer vi pengene hurtigst muligt.
Du modtager en mail fra os, når pengene refunderes. Der kan af og til gå 1-2 dage inden du kan se pengene på din konto.


VÆRDIFORRINGELSE AF VAREN
Når du sender en vare retur, skal du sikre dig, at varens værdi ikke er forringet i henhold til nedenstående punkter, hvis du vil være sikker på at få alle dine penge refunderet. En værdiforringelse af varen betyder nemlig, at varen er blevet håndteret anderledes end, hvad der var nødvendigt for at teste den på almindelig vis, som du ville gøre i en fysisk butik. Ved en sådan forringelse er varen værdiløs for os, da den ikke kan videresælges til en anden kunde, som værende en ny vare, og du er dermed ikke berettiget til at få alle dine penge refunderet, da du selv hæfter for en eventuel værdiforringelse.

En værdiforringelse kan være:
- Varen er ødelagt
- Varen bærer præg af slitage
- Manglende handtags/mærker på varen
- Parfume, røg, svedlugt, madlugt og lignende
- Pletter af enhver art (herunder også makeup)
- Dyrehår (af hensyn til allergikere)
- Ændringer i dessin (f.eks. oplægning)
- Varen må ikke være vasket


REKLAMATIONSRET
Modtager du en vare som har en fejl, skal du henvende dig til Kjolehimlen på tlf. 42726900 eller på e-mail: info@kjolehimlen.dk, da vi ikke med vores gode vilje ønsker at sælge fejlvarer. Herefter vil vi hurtigst muligt tage stilling til om varen kan repareres, ombyttes, om der skal gives afslag i prisen eller om der skal udstedes tilgodebevis. Reklamationer skal ske indenfor rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig gennemgang af varen. Ved alle reklamationer forudsætter vi, at du har behandlet varen som anført i vaskeanvisningen. Du har som forbruger altid en reklamationsret på 2 år - d.v.s. retten til at reklamere (klage) over fejl og mangler ved varen. Det betyder dog ikke, at det altid vil være en fejl eller en mangel, hvis en vare ikke holder de første 2 år, da en række varer har en normal holdbarhed/levetid, der er kortere end 2 år (eksempelvis et par nylonstrømper).

KLAGERET
Hvis du er utilfreds med en vare eller en tjenesteydelse fra en erhvervsdrivende, har du mulighed for at klage til Forbrugerklagenævnet. Læs mere om dine rettigheder på hjemmesiden www.forbrug.dk eller kontakt dem: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, telefon 41 71 50 00, e-mail kfst@kstf.dk